Volvo FH jest bardziej aerodynamiczne niż jego poprzednik — ma bardziej zaokrąglone krawędzie, a szczeliny między dolnym i górnym pasem przednim zostały zmniejszone. Znakiem ewolucji stała się jednak konstrukcja reflektorów nadająca Volvo FH kultowy profil. Charakterystyczne linie reflektorów łączą się z kształtem kabiny, przebiegają wokół przedniego narożnika i rozciągają się do tyłu, na boki kabiny. Nawet podczas postoju Volvo FH daje jasny sygnał, że skonstruowano je pod kątem efektywnej i szybkiej jazdy. Nowe reflektory są dostępne w trzech wersjach. Jednak wygląd to nie wszystko — wyposażono je w wiele zaawansowanych funkcji.
Ewolucja modelu widoczna jest również wewnątrz nowego Volvo FH. Cały interfejs kierowcy jest nowy. Większością funkcji sterować można za pomocą przycisków na kierownicy. Umożliwia to kierowcy trzymanie rąk na kierownicy i patrzenie na drogę. Dzięki temu ma on pełną kontrolę nad wszystkim, czego potrzebuje do wykonania pracy. Najwyższej jakości materiały wykorzystane we wnętrzu kabiny zapewniają niebywały komfort niezależnie od wersji wykończenia.
Całkowicie cyfrowy wyświetlacz graficzny daje możliwość dostosowania stanowiska roboczego do potrzeb w każdej sytuacji. Nowy, 9-calowy wyświetlacz dodatkowy umożliwia kontrolowanie wszystkich funkcji pojazdu.
UKŁAD NAPĘDOWY
Serce układu napędowego Volvo FH stanowi gama silników D13 step D o mocach 420 KM, 460 KM, 500 KM lub 540 KM. Oferujemy także wersje 460 KM i 500 KM z technologią Turbo Compound zapewniającą jeszcze większy moment obrotowy, a co za tym idzie, lepszą ekonomikę paliwową. Oferujemy również silniki napędzane gazem LNG o mocy 420 lub 460 KM. Wybierz jednostkę, która najbardziej odpowiada Tobie i Twojej firmie.
Jeśli pojazdy w Twojej firmie pokonują wiele kilometrów, połącz wydajny silnik D13TC z funkcjami oszczędzania paliwa, takimi jak oparta na mapie I-See. Volvo FH z technologią I-Save może obniżyć koszty paliwa do 7% w operacjach transportu długodystansowego.
Chcesz naprawdę ograniczyć swój wpływ na środowisko? Wybierz Volvo FH LNG. Jest zasilane skroplonym gazem ziemnym lub biogazem, dzięki czemu nie musisz korzystać z paliw kopalnych. Ponadto wszystkie silniki wysokoprężne Volvo można zasilać olejem napędowym lub HVO. Chcesz jeździć na biodieslu? Istnieją specjalne wersje Volvo FH, które to umożliwiają.
I-Shift to seria zautomatyzowanych skrzyń biegów. Zaprojektowano je w celu ułatwienia jazdy oraz zwiększenia jej bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki I-Shift każda zmiana biegów jest wykonywana automatycznie w najodpowiedniejszym momencie. Szereg pakietów oprogramowania pozwala dopasować I-Shift do indywidualnych potrzeb. W przypadku Volvo FH można także zamówić I-Shift z biegami pełzającymi lub I-Shift Dual Clutch.
Niezależnie od tego, w jaki silnik zdecydujesz się wyposażyć Twoje Volvo FH, będziesz mieć dostęp do imponujących wartości momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. W rezultacie cieszyć się będziesz doskonałymi właściwościami jezdnymi i niskim zużyciem paliwa.
KABINY DO VOLVO FH
PODWOZIE
Skorzystaj z podnośnika osi wtedy, gdy naprawdę jest potrzebny. Umożliwia on odłączenie i podniesienie ostatniej osi napędowej podczas rozładunku. Dzięki temu znacznie maleje promień skrętu, opony zużywają się wolniej, a oszczędności paliwa rosną.
Przewozisz ciężkie ładunki? Postaw na pięcioosiowy samochód ciężarowy dostarczany bezpośrednio z fabryki. Pozwoli to na szybszy odbiór pojazdu i ograniczy koszty modyfikacji. Decydując się na to rozwiązanie, otrzymujesz samochód ciężarowy wraz z pełną homologacją, a także pełną gwarancją i obsługą serwisową Volvo – co w dłuższej perspektywie może zapewnić Ci mniejsze koszty eksploatacji.
Volvo FH posiada wiele opcji wyposażenia, dzięki czemu można je łatwo i szybko przygotować pod dowolny rodzaj zabudowy. Nowe przyłącze elektryczne umożliwia łatwe podłączenie zabudowy do układu elektrycznego pojazdu, podczas gdy portal Volvo Bodybuilder Instructions (VBI) zapewnia dostęp online do wszystkich potrzebnych rysunków technicznych i schematów elektrycznych. Wszystko to służy jednemu — jak najlepszemu dostosowaniu do Twoich operacji.
Szukasz trwałego rozwiązania, aby zmaksymalizować produktywność dzięki możliwości przewożenia większych ładunków? Wzmocniona oś zespolona z łatwością wytrzyma obciążenie do 38 ton.
Sterowane skrętne osie wleczone i osie pchane zasadniczo zwiększają zwinność samochodu ciężarowego. Zwiększają one kąt skrętu nawet o 7 stopni, co zapewnia lepszą zwrotność pojazdu i ogranicza zużycie opon.